ON-LINE: Jak na to, aby s námi dítě, žák, klient spolupracoval - nastavení podmínek pro budování vztahu, prevenci rizik a rozvoj potenciálu
Hlavní část kurzu je věnovaná nastavení podmínek pro spolupráci, které umožňují budování dobrého vztahu, zajišťující optimální míru prevence rizik a současně rozvíjí potenciál dítěte/klienta.
Lektorské zajištění: Mgr. Martin Semrád
Pro koho je kurz určen: seminář pro rodiče, pečující osoby i odborníky z řad učitelů, speciálních pedagogů, sociálních pracovníků, psychologů a psychoterapeutů, kteří pracují s dětmi nebo klienty, které si je obtížné získat pro spolupráci, např. s jedinci s autismem, sníženým intelektem, ADHD, ADD, PDA, ale také pro ty, co pracují s jedinci tvrdohlavými nebo s nadanými samorosty.
Kurz je doslova nabitý praktickými mechanismy a modely, které člověku pomohou zorientovat se v rozmanitých situacích a reagovat při nich vhodným způsobem. Lidé totiž bohužel obvykle intuitivně nevolí reakce a prostředky, které vedou k cíli. Zkrátka dělají zbytečné chyby. Seminář tyto chyby vysvětluje tak, že se jich účastníci budou moci v budoucnu vyvarovat a vědomě zvolit vhodné reakce.
Program kurzu:
16:00 - 20:00
- Jak se připravit na spolupráci
- kdo, kde, s kým, co a jak?
- Jak nastavit podmínky spolupráce
- orientace v situacích – co se děje/co chci, aby se dělo?
- slovo o potřebách
- mechanismy, které fungují
- Podstata úsilí
- vztah – cesta i cíl
- krizový plán – mám to v rukou
- motivace – jak ji probouzet a neničit
- Intervence
- terapie (behaviorální, dynamická, humanistická)
- poradenství
- edukace
- nácviky
- zážitky
- Závěrečná diskuse