VOP
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti Národní ústav pro autismus, z.ú., se sídlem V Holešovičkách 593/1a, 182 00 Praha 8, IČO 266 23 064, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. U 297 vedeném u Městského soudu v Praze, e-mail nautis@nautis.cz, NAUTIS středisko vzdělávání, e-mail vzdelavani@nautis.cz, telefonní číslo +420 771 232 849 („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás ("Vy" nebo "Kupující"), jakožto Kupujících, a Nás, jakožto Prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e-shopu na webových stránkách vzdelavani.nautis.cz.
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů.
Ustanovení těchto Podmínek je nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Veškerá naše vzájemná komunikace probíhá elektronicky. Proto i pro naši Smlouvu platí, že díky prostředkům elektronické komunikace, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, je Smlouva uzavřena distančním způsobem v prostředí e-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní e-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem e-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
Některé definice
- Kurz je vše, co můžete nakoupit na Našem e-shopu.
- Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Kurz;
- Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Kurzu s Námi;
- Faktura je účetní doklad vystavený na Cenu za Kurz;
- Vy jste osoba nakupující na Našem e-shopu, právními předpisy označovaná jako Kupující;
Obecná ustanovení a poučení
- Koupě Kurzu je možná jen přes webové rozhraní e-shopu.
- Při nákupu Kurzu je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Kurzu budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
Uzavření smlouvy
- Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
- Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec celkové Ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že využíváme prostředky elektronické komunikace.
- K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na e-shopu vytvořili návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
- Informace o Ceně a způsobu platby celkové Ceny; přičemž informace o Ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvoleného Kurzu;
- Své identifikační a kontaktní údaje, zejména tedy titul, jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, datum narození;
- V průběhu tvorby návrhu Objednávky můžete až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Dokončit a objednat“ Objednávku vytvoříte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
- Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
- V případě, že v rámci e-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Kurz za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. V případě, že Naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně nebo chybí či přebývá cifra.
- V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení celkové Ceny.
Cenové a platební podmínky, účast na Kurzu
- Cena je vždy uvedena v rámci e-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Kurzu v rámci e-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě.
- Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- Platbu celkové Ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Kurzu. Úhradu celkové Ceny můžete provést následujícími způsoby:
- Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je celková Cena splatná do 14 dnů.
- Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet Pay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: www.shoptetpay.com. V případě platby kartou online je celková Cena splatná do 24h od vytvoření Objednávky.
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení celkové Ceny a bude zaslána na uvedenou e-mailovou adresu Kupujícího.
- Kurzu je možné se zúčastnit pouze v případě uhrazení celkové Ceny za Kurz. V případě platby bankovním převodem je celková Cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby. Nejzazší termín prokázání provedené platby je v den konání kurzu (při podpisu prezenční listiny).
- V případě, že Kupující nedoloží před zahájením Kurzu pověřené osobě předchozí úhradu Ceny a platí ji až v hotovosti na místě oproti potvrzení o zaplacení, je povinen zaplatit kromě Ceny částku 240,- Kč za pozdní úhradu.
- V případě nezaplacení Ceny za Kurz ani v den zahájení Kurzu (včetně poplatku za pozdní úhradu) nebude účast na kurzu možná.
- V případě zahraničních plateb hradí všechny bankovní poplatky spojené s mezinárodní transakcí Kupující. Při zadávání příkazu je nutné zvolit způsob zpoplatnění OUR, což znamená, že veškeré náklady na transakci hradí odesílatel platby.
Přehled platebních metod
- Platby kartou - přijímáme spotřebitelské i business platební karty VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diners Club, Apple Pay.
- Bankovní převody - na platební bráně poskytujeme bankovní tlačítka všech významných bank v České republice, na Slovensku a v Polsku, celkem kolem 50 bankovních domů.
- Apple Pay - v platební bráně je možné zaplatit pomocí Apple mobilních zařízení.
- Google pay - v platební bráně je možné zaplatit pomocí Android mobilních zařízení.
Odstoupení od smlouvy
- Prodávající si vyhrazuje právo zrušit Kurz, pokud nebude dosaženo požadovaného minimálního počtu účastníků. Pokud k tomuto dojde, Prodávající informuje Kupujícího a vrátí mu zaplacenou částku v plné výši bankovním převodem do 14 dnů.
- Pokud Kupující, který se na Kurz registroval a zaplatil předem, zruší svou účast, je povinen uhradit storno poplatek, který pokrývá náklady spojené s administrativními úkony. Zbytek ceny po odečtení storno poplatku bude Kupujícímu vrácen do 30 dnů bankovním převodem na jeho účet.
- Výše storno poplatku se odvíjí od doby, kdy byla účast zrušena:
- Pokud Kupující zruší Kurz více než 11 pracovních dní před začátkem Kurzu, storno poplatek se neúčtuje.
- Pokud Kupující zruší Kurz v rozmezí 7 - 10 pracovních dní před začátkem Kurzu, činí storno poplatek 20 % z ceny Kurzu.
- Pokud Kupující zruší Kurz 6 pracovních dní nebo méně před začátkem Kurzu, činí storno poplatek 100 % z ceny Kurzu (cena není vrácena).
- Výjimkou z povinnosti platit storno poplatek je doložená pracovní neschopnost Kupujícího nebo jiné vážné důvody. O těchto výjimkách rozhoduje ředitel střediska vzdělávání na základě doporučení koordinátorky vzdělávání.
Řešení sporů se spotřebiteli
- Nejsme ve vztahu ke Kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím e-mailové adresy vzdelavani@nautis.cz, na kterou nám stížnost zašlete. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Závěrečná ustanovení
- Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat fakturu za Kurz mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
- Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je vzdelavani@nautis.cz. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Kurzu, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Kurzu následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
- Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
- Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky uložit.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti 2. 10. 2024.