Rozvoj komunikace a sociálních dovedností u dětí s Aspergerovým syndromem nebo autismem bez poruchy intelektu a opoždění vývoje řeči v předškolním věku
Související produkty
Detailní popis produktu
Co vám kurz přinese?
✅ Porozumíte specifikům – Naučíte se, jak děti s PAS vnímají svět a jaké výzvy v oblasti komunikace a sociálních dovedností řeší.
✅ Získáte praktické nástroje – Díky videoukázkám, příkladům z praxe a interaktivním cvičením si osvojíte metody, které skutečně fungují.
✅ Podpoříte komunikaci – Dozvíte se, jak rozvíjet verbální vyjadřování, a osvojíte si pravidla, která usnadní spolupráci s dětmi.
✅ Práce s emocemi – Naučíte se, jak pomoci dětem lépe chápat vlastní i cizí emoce, zvládat úzkosti a budovat zdravou sebedůvěru.
✅ Zvládání sociálních situací – Praktické nácviky a rozbory vám ukážou, jak děti učit reagovat v běžných i složitějších situacích v kolektivu.
👥 Pro koho je kurz určen?
Kurz je ideální pro pedagogy a asistenty pedagoga mateřských škol, rodiče a další pečující osoby, které se věnují dětem s PAS v předškolním věku, jež verbálně komunikují a nemají mentální znevýhodnění.
📝 Program kurzu:
9:00 – 16:00
- Úvod: Porozumění dítěti s PAS bez poruchy intelektu a opoždění řeči.
- Specifika komunikace: Techniky a postupy pro podporu verbálního vyjadřování.
- Práce s emocemi: Snižování úzkosti, zvládání vzteku a podpora sebedůvěry.
- Sociální dovednosti: Nácvik běžných situací a rozvoj schopnosti fungovat v kolektivu.
Proč se přihlásit?
✅ Získáte praktické dovednosti, které můžete ihned využít.
✅ Naučíte se metody, které dětem pomohou překonávat překážky a růst.
✅ Budete mít prostor pro dotazy a diskuzi o konkrétních situacích z vaší praxe.
📢 Kapacita je omezená, rezervujte si své místo včas.
🏠 Místo konání: Středisko vzdělávání NAUTIS, Závěrka 2369/14, 169 00 Praha 6.
📜 Akreditace: MPSV ČR, 8 hodin
👨🏫 Lektorské zajištění: Bc. Jan Kouřil, ředitel střediska včasné intervence
V NAUTIS, z. ú., pracuje od roku 2009, většinu času především s malými dětmi s PAS a jejich rodinami ve Středisku včasné intervence. Má zkušenosti i se staršími dětmi, dospívajícími a dospělými lidmi s PAS. Kromě přímé práce s klienty, koordinace střediska a metodických aktivit se věnuje také přednáškové činnosti. Vede semináře pro rodiče i odborníky, účastní se odborných konferencí v ČR i v zahraničí. V minulosti také působil ve Speciálně pedagogickém centru a přes deset let ve speciální škole, třídách pro děti s autismem ve věku od 6 do cca 10 let. Absolvoval bakalářský studijní program speciální pedagogiky na Univerzitě Hradec Králové. S manželkou vychová dceru a již dospělého syna s dětským autismem. Dlouholeté setkávání s autismem v mnoha podobách je pro něj nejlepší obrana před předsudky a případnou tendencí k černobílému myšlení.