Dítě s poruchou autistického spektra v mateřské škole
Související produkty
Detailní popis produktu
Obsahem jsou základní informace o vhodném přístupu k dítěti s PAS, účastníci se seznámí s možnostmi využití principů strukturovaného učení i jiných metod při výuce v MŠ. Praktická část je zaměřena na seznámení s vhodnými metodami práce a postupy se zaměřením na klíčové oblasti intervence u dětí s PAS.
Cílem vzdělávacího semináře je zvýšení odborných kompetencí asistentů pedagoga a pedagogů běžných i speciálních mateřských škol, získání informací o poruchách autistického spektra a o specifických metodách práce s dětmi s PAS v předškolním zařízení.
Pro koho je kurz určen: pedagogy speciálních i běžných mateřských škol, kteří pracují s dětmi s poruchami autistického spektra a pro rodiče těchto dětí.
Lektorské zajištění: Mgr. Petra Jůnová, Bc. Jan Kouřil
Místo konání: Středisko vzdělávání NAUTIS, Závěrka 2369/14, 169 00 Praha 6.
Program kurzu:
1. den 9:00 – 16:00
- Základní informace o PAS, vhodné přístupy k dítěti s PAS.
- Charakteristika dítěte s PAS, typické projevy, potíže a odlišnosti ve vývoji.
- Principy strukturovaného učení (strukturalizace, vizualizace, motivace, individuální přístup).
- Adaptace dítěte na docházku do MŠ.
- Komunikace dítěte s PAS
2. den 9:00 – 16:00
- Klíčové oblasti intervence a základní metody práce (pracovní chování, komunikace, sebeobsluha, hra a volný čas).
- Specifika vzdělávání ve speciální třídě a v běžné třídě s asistentem pedagoga. Náplň práce asistenta pedagoga. Role asistenta pedagoga a učitele při inkluzi dítěte s PAS.
- Hra a začleňování dítěte do kolektivu třídy MŠ.
- Práce s emocemi a sociálními situacemi. Práce s chováním, které je náročné na zvládání v kolektivu mateřské školy.
- Podpora dítěte v sebeobslužných a praktických dovednostech. Účast dítěte na specifických akcích a mimo prostory MŠ (např. návštěvy divadel, besídky).
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.