Tip

Dítě s poruchou autistického spektra v mateřské škole

Termín kurzu: 30.4. 2024 a 6.5.2024

Dvoudenní seminář pro pedagogy mateřských škol. Obsahem jsou základní informace o vhodném přístupu k dítěti s PAS, účastníci se seznámí s možnostmi využití principů strukturovaného učení při výuce v MŠ.

 


4 000 Kč
Kategorie: Vzdělávací kurzy
 

Lektorské zajištění: Mgr. Petra Jůnová, Bc. Jan Kouřil

Pro koho je kurz určen: pro pedagogy speciálních i běžných mateřských škol, kteří pracují s dětmi s poruchami autistického spektra a pro rodiče těchto dětí.

Cílem vzdělávacího semináře je zvýšení odborných kompetencí asistentů pedagoga a pedagogů běžných i speciálních mateřských škol, získání informací o poruchách autistického spektra a o specifických metodách práce s dětmi s PAS v předškolním zařízení.
Obsahem jsou základní informace o vhodném přístupu k dítěti s PAS, účastníci se seznámí s možnostmi využití principů strukturovaného učení i jiných metod při výuce v MŠ. Praktická část je zaměřena na seznámení s vhodnými metodami práce a postupy se zaměřením na klíčové oblasti intervence u dětí s PAS.

Místo konání: Středisko vzdělávání NAUTIS, Závěrka 2369/14, 169 00 Praha 6.

 

Program kurzu:

 1. den  30. dubna 2024    9:00 – 16:00 

  • Základní informace o PAS, vhodné přístupy k dítěti s PAS.
  • Charakteristika dítěte s PAS, typické projevy, potíže a odlišnosti ve vývoji.
  • Principy strukturovaného učení (strukturalizace, vizualizace, motivace, individuální přístup).
  • Adaptace dítěte na docházku do MŠ.
  • Komunikace dítěte s PAS

 

 2. den  6. května 2024    9:00 – 16:00

  • Klíčové oblasti intervence a základní metody práce (pracovní chování, komunikace, sebeobsluha, hra a volný čas).
  • Specifika vzdělávání ve speciální třídě a v běžné třídě s asistentem pedagoga. Náplň práce asistenta pedagoga. Role asistenta pedagoga a učitele při inkluzi dítěte s PAS.
  • Hra a začleňování dítěte do kolektivu třídy MŠ.
  • Práce s emocemi a sociálními situacemi. Práce s chováním, které je náročné na zvládání v kolektivu mateřské školy.
  • Podpora dítěte v sebeobslužných a praktických dovednostech. Účast dítěte na specifických akcích a mimo prostory MŠ (např. návštěvy divadel, besídky).

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: